söndag 16 oktober 2016

Från sommar till höst





Plötsligt inser jag att det var ett tag sedan jag skrev något inlägg här på bloggen. Nu driver jag inte sidan som en blogg som tur är, men lite väl långt uppehåll blev det ändå. Sommarens utställning tillsammans med Gotlandsfotografen Annelie Milton bjöd på många intressanta besökare och vad som var intressant är att de som inte såg att vi faktiskt vara två fotografer som ställde ut trodde att bilderna trots att motiven skiljde sig ganska markant åt var tagna av samma fotograf. Jag har alltid sedan jag såg Annelies bilder för första gången tyckt att vi har en likhet i hur vi tänker rent bildmässigt trots att våra bilder skiljer sig ganska mycket åt. När nu hösten gjort sitt intåg så kände jag att det var dags att besöka Annelie och Gotland. Gotland bjuder på många intressanta platser att besöka och fotografera, inte bara får och raukar. Åker man till Fårö så är ett besök på Kutens bensin ett måste. Där hittar man många intressanta detaljer från gamla rostiga bilvrak...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar